E-cigs anyone?

Thommo

Hates everyone equally!
Joined
Dec 4, 2004
Messages
3,128
Reaction score
851
Location
Woodlands Cemetery,Scarborough overlooking the sea
right theres a couple of threads on various forums about these e-cigs.

ive got some on order but there from china so probably another month before mine get here knowing my luck.

Massive Discounts on here
http://www.ecigaretteweb.co.uk/e-cigarette-kits/

anyone on here use them? if not why not?

look at the videos online it just like smoking you get the hit you get the smoke (well vapour) but dont get the other 4000 chems that cause cancer.

so i know a lot of you will smoke have you even considered swapping to these?

save pounds £££'s and regain your health ( no 4000 cancer agents) you still feed your nicotine habit (btw tests show nicotine is no more harmful them caffeine as it a stimulant its the other shit in cigs that kills you).

oh btw these e-cigs are legal to smoke in pubs etc....

so why are you still smoking real cigs and if you didnt know about these now you do go have a look.

400960996_069.jpg

if i convert even just one of you it's a good thing, you could save your own life by reading this today.
 
Last edited by a moderator:

fruitball

Inactive User
Joined
Apr 27, 2012
Messages
392
Reaction score
160
Location
Where I Wake Up!
I tried a few different ones... but i still prefere roll ups.. I would be smoking tailer made but the cost of ciggys now are f''ing ridiculas. Out of a matter of intresest how much did you pay for your stick and is it the one you have to recharge via usb?
 

Thommo

Hates everyone equally!
Joined
Dec 4, 2004
Messages
3,128
Reaction score
851
Location
Woodlands Cemetery,Scarborough overlooking the sea
i just don't bother smoking anything ;)
easier said than done for some people.

got the misses an e cig and she said it was crap :thumbdown:
what type did you buy her? was it one of those crap supermarket jobs that look like a real cig?

not really constructive using the thumbs down smiley considering you have not used one yourself and the one you got your wife was probably one of the shite type ones.

you need to be looking at the ones like in the picture and they cost around 20-30 usd from china (30 to 50 quid in the uk) and not buying the cheap crap ones that look like cigs infact i believe tesco sell such an item, pointless tbh.
 

Thommo

Hates everyone equally!
Joined
Dec 4, 2004
Messages
3,128
Reaction score
851
Location
Woodlands Cemetery,Scarborough overlooking the sea
I tried a few different ones... but i still prefere roll ups.. I would be smoking tailer made but the cost of ciggys now are f''ing ridiculas. Out of a matter of intresest how much did you pay for your stick and is it the one you have to recharge via usb?
god damn site why does it keep doing the go slow? anyway in reply:

i paid 30 usd for mine but that incs 2 items... in total i think i paid around 50 usd with the e-juice (nicotine) i added to my basket.

as i said in my last post they are about 30 to 50 gbp if you buy in the uk.

out of interest also which types did you try?
 

fruitball

Inactive User
Joined
Apr 27, 2012
Messages
392
Reaction score
160
Location
Where I Wake Up!
I got one from my local pc store which had this plug in usb charging ones... Not bad but not great..
Also my mate brought back some from china when he went over for work which are like the ones you are describing, I will dig it out if i can find it and take a piccy... If i can find it.

Right off for smoke.. All this typing and i am gasping for a smoke.

I dont think i will quit yet.. to much hard work lol
 

Thommo

Hates everyone equally!
Joined
Dec 4, 2004
Messages
3,128
Reaction score
851
Location
Woodlands Cemetery,Scarborough overlooking the sea
ive put a youtbe vid up (i re-read this no i didnt put it on youtube i linked it to here), one to keep you watching even if you dont want to watch the e-cig, the background will keep most of you watching lol ;)

just an example of the type that have great reviews and not to be confused with the early types and cig looking type ones.

video shows the type and the refilling on e-juices.

just another point i failed to mention, the e-juices do come in different strengths so maybe if you tried one before it was low dose, think theres one around 30mg another around 23mg then 16mg going down to no nicotine, so you can wean yourself off smoking altogether if that what you want to do... but if your're just replacing the cigs then go for a nice high dosage to nicotine in the e-juices.

oh, theres no smell to these either so you dont end up stinking either ;)


 
Last edited by a moderator:

tlogic

Premium Member
Premium Member
Joined
Nov 24, 2005
Messages
2,803
Reaction score
221
Location
underground
ive tried them and they are crap. they are heavier than normal cigs obviously and it's not same. just go cold turkey for a week. you can get them in petrol stations and tesco.
 
Last edited:

Thommo

Hates everyone equally!
Joined
Dec 4, 2004
Messages
3,128
Reaction score
851
Location
Woodlands Cemetery,Scarborough overlooking the sea
ive tried them and they are crap. they are heavier than normal cigs obviously and it's not same. just go cold turkey for a week. you can get them in petrol stations and tesco.

my point exactly... i mentioned the tesco type... crap!!! .....


im just glad those others on the other forums know what i and they are talking about and rate them, to all those thinking they are the tesco type well i cant tell you any more than i have that they are not so carry on regardless.

if they where the tesco type i wouldnt have even posted this thread as i know they are crap.
 

Thommo

Hates everyone equally!
Joined
Dec 4, 2004
Messages
3,128
Reaction score
851
Location
Woodlands Cemetery,Scarborough overlooking the sea
welcome to the club lol i have a lavatube best money spent if u want some

http://www.ecigaretteweb.co.uk/e-cigarette-kits/

its just as good as any stuff u get on uk sites and good strong flaver and lots off vape lol

finally someone who knows about these things without the "there crap" comments based on tesco type e-cigs.

what flavours do you like? ive got the virginia and mocha choca coming with mine, i've heard the vanilla is good too but i dont want to buy ones i wont use.

just looked at that site prices seem good for the size bottle ive seen 10mg bottles just a few dollars less so those size bottles for the cash is great.

not added any to basket so whats the postage like form them guys? edit: just seen free postage but is there a minimum you need to buy?
 
Last edited by a moderator:

bro

Inactive User
Joined
Mar 16, 2005
Messages
9,448
Reaction score
748
Location
Gods Country

Thommo

Hates everyone equally!
Joined
Dec 4, 2004
Messages
3,128
Reaction score
851
Location
Woodlands Cemetery,Scarborough overlooking the sea
aye i read about strong flavours esp menthol and mint ruining the carts... but my plan even thought i have ordered the ego-w with the new style carts id to buy some ce4 carts (there cheap enough but not on that site) so i can use the strong flavours in them,

just seen this on that site surf posted... EGO-T 650mAh double e-cigarette Huge e-liquid capacity

bargain if you ask me.. $1.99 usd extra for airmail recorded... might get them as spares just for the battery side.

tbh im not too fussed for the flavours.. i could just live with the virginia juice but i thought id enquire as the missus will be trying the e-cig too and i think she'll want to play with the flavours.
 
Last edited:

Thommo

Hates everyone equally!
Joined
Dec 4, 2004
Messages
3,128
Reaction score
851
Location
Woodlands Cemetery,Scarborough overlooking the sea
just ordered them as spares 15 quid for 2 in a box... and again i'll just buy some ce4's once ive used those that come with it, i aint paying over £5 per ce4 though ive seen them from china sites a lot cheaper.

went for some virginia and vanilla juice too.

total was 20 quid but with paypals bullshit conversion it was 22 quid but 22 quid for 2 e-cigs in a box and a 30ml and a 50 ml juice delivered by registered airmail....bargain.

i would say to those who want to give it a try with out spending loads that what i just bought as a spare set would be ideal and something that wont break the bank...what 3 packs of fags money and it may convince you that they are not like those shit tesco things... even the juice on there gives you the option of high medium or low nicotine.
 

surfbum

Inactive User
Joined
Apr 22, 2006
Messages
1,361
Reaction score
450
Location
high on life
it took 2 weeks to come buts thats fast i think for there lol
my order.JPG
finally someone who knows about these things without the "there crap" comments based on tesco type e-cigs.

what flavours do you like? ive got the virginia and mocha choca coming with mine, i've heard the vanilla is good too but i dont want to buy ones i wont use.

just looked at that site prices seem good for the size bottle ive seen 10mg bottles just a few dollars less so those size bottles for the cash is great.

not added any to basket so whats the postage like form them guys? edit: just seen free postage but is there a minimum you need to buy?
 

Thommo

Hates everyone equally!
Joined
Dec 4, 2004
Messages
3,128
Reaction score
851
Location
Woodlands Cemetery,Scarborough overlooking the sea
it took 2 weeks to come buts thats fast i think for there lol
View attachment 66548

yeah i made a point of reading the reviews on products seems many got them with 9 days... they'll still prob turn up quicker than my other order though they are from "that" china site the one thats known to take ages to even process your order let alone send it, the one that sells gadgets etc...im not naming them you know who it is i wont advertise for them as they are shit lol.

oh i will just add to those who can now see i dont own my own yet, and im telling them they are not like shit tesco ones that i have used other peoples so thats how i know they are not like tesco jobbies.... i just decided to buy my own based on that.
 
Last edited:

theblueirish

DW Member +
Joined
Aug 10, 2010
Messages
946
Reaction score
326
Another welcome to the club from me. Gave up the analogues in Jan 2011 been vaping ever since and loving it.

The one you have chosen is pretty good def on the upper side with the tesco one being crap that give e-cigs a bad name.

I use Dual coil Cartomisers, great throat hit great vapour from the double menthol liquid.

Great forum here if you need any help. Vaping & E-Smoking - boards.ie

Its mostly an irish forum but you dont have to be irish or live in ireland to participate on it.

If you need any help give me a shout, and when your up and running and want to try some double menthol liquid let me know and I will send you a sample.
 
TEST
Top